LEDIG.....

... tom nästa måndag! eller ledig, finns säker mkt hem studier att göra, men jag behöver inte gå till universitetet nå mer denna vecka skönt! :)

lyckades kutta mig i tummen igår! stod å skulle leka proffs när jag hacka löken, inget att rekomendera..  usch va äckligt de var.. trodde jag skulle svimma, men jag klara mig! (sjukt rädd för blod å sår). de sjuka var att de kände inte.. har inte alls haft ont eller nå, kom knapt nå blod heller!

lägger upp en äckel bild :) ser inte så farligt ut, men jag är känslig.. haha


jag har ju som sagt varit duktig å skrivit en matsedel för två veckor framåt å handlat allt har vi oxå.. i måndags vart de kassler å curry ris :) mmm å igår köttfärsfylld franska.. de var gott, lite annorlunda :) idag blir de:
 chutneystekta kycklingfileer med kryddigt matvete.. lät så gott så jag måste testa! hitta de på icas hemsida..

400 g morötter
3 dl matvete
1 msk rivet apelsinskal
1 tsk spiskummin
1 dl grovhackad dill
4 kycklingbröst
1 msk olja
1 dl mango chutney. gärna en slät variant
2 dl gräddfil

                                                                                            


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0